‘NetExpert denkt met ons mee.’

Een beschadigde gasleiding tijdens werkzaamheden, bodemvervuiling door een lekkende machine, apparatuur die verkeerd staat afgesteld. Voor Vanderwal & Joosten is het dagelijkse kost. Ze zijn een expertisebureau dat de toedracht en omvang van een schade, veelal op technisch gebied, onderzoekt. Een zaak die wellicht bij iedereen een lampje doet branden is het hijsongeval in Alphen aan de Rijn in 2015. Hierbij viel een brugdek samen met twee hijskranen op diverse naastgelegen panden en was de vaarweg langere tijd afgesloten. VWJ onderzocht op wie de schade verhaald moest worden.

Vanderwal & Joosten bestaat ruim 25 jaar en is gevestigd op vier locaties in Nederland. Ze behandelen door het gehele land zaken. Deze zaken worden veelal gegeven in opdracht van de grotere verzekeraar. De mensen bij VWJ hebben dan ook veel technische kennis in huis. ‘Dat levert wel eens leuke situaties op als je in de bouwkeet met vakmensen praat,’ vertelt Sander van Amelsvoort, senior-expert en partner bij Vanderwal & Joosten. ‘Die staan vaak raar te kijken als je als “verzekeringsexpert” inhoudelijk mee blijkt te kunnen praten over de technische aspecten op de bouwplaats.’

ICT beheer zonder zorgen

Natuurlijk neemt bij een middelgroot bedrijf als Vanderwal & Joosten de ICT een grote plaats in. Met het oog op de meerdere locaties heeft VWJ een eigen backoffice systeem ontwikkeld. Het ICT beheer is een jaar of 20 geleden opgepakt door NetExpert, waarbij het eigen backoffice systeem is blijven bestaan. De serverruimte is in beheer bij NetExpert.

“Het is een relatief klein bedrijf en dat maakt het persoonlijk. We kennen alle mensen bij NetExpert, je weet wie je aan de lijn krijgt”

Waarom VWJ voor NetExpert gekozen heeft? Sander van Amelsvoort vertelt: ‘Ik weet eigenlijk niet beter dan dat NetExpert ons ontzorgt bij alle ICT gerelateerde zaken. De connectie loopt al van oudsher, waarbij de oprichters van VWJ de eerste contacten met NetExpert hebben gelegd. Er is nooit reden geweest om over te stappen naar een andere ICT beheerder.

Het is een relatief klein bedrijf en dat maakt het persoonlijk. We kennen alle mensen bij NetExpert, je weet wie je aan de lijn krijgt. Alle werknemers hebben hun eigen specialiteit. De stap om de telefoon op te pakken als er iets is, wordt daarmee erg klein. Bovendien weet je dat je gelijk geholpen wordt. Van de week hadden we bijvoorbeeld een storing op de buitenlijn. NetExpert neemt dit ons direct uit handen en neemt contact op met de provider om het op te lossen. Per mail (en in dit geval per telefoon) wordt dan een terugkoppeling gegeven, zodat we op de hoogte blijven.’

Veiligheid en continuïteit

‘NetExpert kent ons als bedrijf ook goed. Dat is een voordeel. Als wij nieuwe producten als een pc of telefoon nodig hebben, wordt dat door NetExpert uitgezocht en geleverd. Ze zijn daarbij niet bang om nieuwe uitdagingen aan te gaan. We hebben pas een nieuw telefonisch systeem. Een relatief nieuw product dat ze zelf ook nog niet goed kenden. Maar volgens NetExpert wel één van de betere systemen. We vertrouwen hen om hiermee aan de slag te gaan en met elkaar leren we de mogelijkheden van het product kennen.’

‘Onze bestanden zijn erg privacygevoelig. Gelukkig is er nog nooit iets mis gegaan m.b.t. de veiligheid. Alles wordt goed beheerd en bijgehouden. NetExpert denkt in alles met ons mee. Wij zijn erg tevreden!’